Батькам

                

11 поширених проблем підлітків та їх вирішення

Марія, мати 14-річного Кирила, розповідає: «Мій син практично щодня пізно повертався додому, поводився примхливо, був неуважним, мав довге волосся, погано вчився в школі і мало їв. Знайшовши у його куртці пачку цигарок, я зрозуміла: маємо проблеми».
Підлітковий вік – це час змін. Підлітки вразливі, нерідко потрапляють у тенета шкідливих звичок, а це – крок до серйозних проблем у дорослому віці. Досить часто батьки не в змозі дати раду проблемній поведінці своєї дитини.
Розгляньмо, які проблеми найпоширеніші в дітей підліткового віку і як батьки можуть із цим упоратися.
Як зарадити проблемам підлітків
Підлітковий вік непросто пережити і дітям, і їхнім батькам. Єдиний спосіб здолати проблеми цього віку – знати про них усе й бути до них готовими. Ось низка проблем, з якими досить часто стикаються підлітки.
1. Фізичні зміни
Фізичні зміни в підлітків відбуваються через зміну їх гормонального фону.
  • У дівчаток формуються груди, і спочатку це може спричиняти незручності.
  • Дівчатка починають усвідомлювати свою фігуру.
  • У хлопчиків ламається голос і починає рости волосся на обличчі. Це найпомітніша зміна, яка відбувається з ними в підлітковому віці.
  • Головною проблемою для підлітків є прищі.
  • У підлітків збільшується м'язова маса. Іноді це призводить до надлишкової маси тіла.
  • Посилюється запах тіла.
  • У дівчаток починається менструальний цикл.
Рекомендації
Кращий спосіб допомогти дитині пройти через цей період – це розповісти їй про зміни, що з нею відбуваються.
  • Поясніть підлітку, що зміни тіла – це нормально. Їх переживає кожен підліток.
  • Надайте допомогу підлітку при адаптації до змін: визнайте зміни самі й допоможіть дитині визнати їх.
  • Привчіть дитину до здорового раціону і фізичних вправ. Це стане запорукою її здоров'я й гарної фізичної форми.
2. Емоційні зміни
Зміни гормонального фону викликають у підлітків не тільки фізичні, а й емоційні зміни.
  • Підлітковий вік – це перехідний період між дитинством і дорослим життям. Із цієї причини підлітки часто соромляться: вони мають обов'язки, подібно до дорослих, і бажання – подібно до дітей.
  • Підлітки бувають надмірно емоційні (і це теж пов'язано з гормонами).
  • Геть усе може зробити їх щасливими, сумними або злими.
  • Дівчатка-підлітки занадто вразливі й часто плачуть.
  • Часті перепади настрою властиві і хлопчикам, і дівчаткам.
  • Фізичні зміни стають причиною появи саморефлексії в підлітків.
  • Діти, які рано досягають статевої зрілості, можуть почуватися дивно.
  • У підлітковому віці діти часто усвідомлюють власну неповноцінність або, навпаки, перевагу над іншими.
  • У підлітковому віці в дітей часто виникають думки про секс. Це може викликати в них почуття провини.
Рекомендації
Підлітковий вік пов'язаний із постійними перепадами емоцій. І це нормально. Ви у змозі допомогти своїй дитині впоратися з емоційними проблемами.
  • Допоможіть підлітку подбати про себе. Скажіть йому, що цілком нормально відчувати те, що він відчуває.
  • Заохочуйте дитину займатися фізичними вправами. Фізична активність підтримує в організмі рівень «гормону щастя» серотоніну, що відповідає за позитивні почуття.
  • Заохочуйте підлітка говорити. Слухайте його без осуду. Не давайте йому порад, якщо він до них не готовий.
  • Поговоріть із підлітком про те, як ви переживали свій підлітковий вік. Це дасть дитині змогу зрозуміти, що почуватися так, як вона почувається, – цілком нормально.
  • Мотивуйте дитину займатися тим, що їй подобається, оскільки це допоможе їй скерувати емоції у творче русло.
3. Зміни в поведінці
Емоції, що їх відчуває підліток, здатні спричинити у нього імпульсивну поведінку, яка нерідко шкодить і йому самому, і людям навколо. Імпульсивна поведінка типова для дітей підліткового віку і триває упродовж усього цього періоду.
  • Підлітковий вік – це час, коли діти прагнуть самостійності. Вони ставлять під сумнів установлені батьками правила і роблять те, що самі вважають за доцільне.
  • У підлітків інтенсивно розвивається мозок. Це робить їх примхливими й упертими.
  • Гормональні зміни у хлопчиків-підлітків штовхають їх до фізичних протистоянь. Вони також люблять слухати гучну музику.
  • Прагнучи стати більш самостійними, підлітки хочуть спробувати щось нове й ризикувати. Це виявляється в легковажній поведінці.
  • Іноді тиск із боку однолітків і необхідність відповідати правилам своїх компаній формують у підлітків шкідливі звички, які потім дуже важко змінити.
  • Підліткова мода часто змінюється. Одяг і зачіска вашого підлітка можуть вам не сподобатися.
  • Найнебезпечніше в підлітковому віці – те, що підліток може потрапити в погану компанію й набути небезпечних звичок.
  • Брехня – одна з найпоширеніших поведінкових проблем серед підлітків.
  • Підлітки брешуть, аби уникнути конфліктів із батьками або через страх.
Рекомендації
  • Проблеми з поведінкою підлітків завдають багато незручностей батькам. Але пам'ятайте, що це – тимчасовий етап, і він цілком природний.
  • Щоб виправити поведінку підлітка, важливо заручитися його довірою. Поговоріть із ним, вислухайте його. Не варто критикувати, бо це тільки погіршить ситуацію.
  • Дайте зрозуміти підлітку, що ви любите його таким, яким він є. Мотивуйте його завжди залишатися собою, а не підлаштовуватися під інших.
  • Пам'ятайте, що підліток тією чи іншою мірою залежить від своїх емоцій, а тому потребує вашої підтримки. Допоможіть йому: розкажіть, як ви дієте, відчуваючи смуток, злість, ревнощі тощо. Ваші підказки стануть йому в нагоді, коли він даватиме раду власним емоційним проблемам.
  • Якщо бачите, що ваша дитина потрапила в погану компанію, вам потрібно втрутитися. Однак пам'ятайте, що підлітки чутливі й можуть гостро сприймати критику.
4. Куріння, алкоголь і наркотики
Підлітки легко піддаються поганому впливу. Найбільша проблема, з якою стикаються батьки підлітків у всьому світі, – це паління, вживання алкоголю й наркотиків.
  • Найчастіше підлітки пробують цигарки, алкоголь або наркотики під тиском однолітків.
  • Схильність до ризикованої поведінки спонукає багатьох підлітків пробувати алкоголь або наркотики ще до повноліття.
  • «Гострі відчуття», якщо їх не припинити, здатні перерости в шкідливу звичку.
  • Якщо хтось із батьків підлітка палить або вживає алкоголь, це може стати прикладом для наслідування.
  • Низька самооцінка або бажання здатися «крутим» нерідко підштовхують підлітків до вживання алкоголю або наркотиків.
  • Якщо алкоголь або цигарки легкодоступні для підлітка, у нього виникає спокуса їх спробувати.
Рекомендації
  • Будьте уважні до поведінки вашої дитини. Звертайте увагу на те, чи добрі у неї апетит і сон і чи не трапляється в неї стрімких змін настрою.
  • Не стежте за дитиною і не звинувачуйте її в тих чи інших провинах. Заохочуйте її бути чесною, ділитися з вами своїми думками. Обговорюйте з нею її проблеми.
  • Якщо дитина не хоче розмовляти з вами, лікарі можуть поставити їй декілька запитань, щоб з'ясувати, чи вживає вона алкоголь або наркотики. Не змушуйте дитину здавати аналізи на наркотики, оскільки це може призвести до конфліктів між вами.
  • При крайній потребі зверніться по допомогу до лікаря.
5. Труднощі з навчанням
Підлітковий вік – це період, коли діти закінчують школу й готуються до вступу у заклад вищої освіти. У них з'являється більше занять, пов'язаних із навчанням.
  • Тиск унаслідок необхідності добре вчитися і вступати в заклад вищої освіти може викликати в підлітка стрес і почуття смутку.
  • Потреба вчити уроки, займатися з репетиторами й виконувати домашні доручення нерідко призводить до перевтоми.
  • Заняття, що відволікають дитину від навчання, – шлях до поганої успішності й додаткового тиску на підлітка.
Рекомендації
  • Підтримуйте прагнення дітей до навчання. Їм це потрібно, щоб досягти життєвого успіху.
  • Варто зменшити для підлітка кількість домашніх обов'язків, аби він міг зосередитися на навчанні.
  • Здорове харчування та фізичні вправи допоможуть підлітку стати сильним та витривалим. Дитині це необхідно, щоб упоратися з труднощами в цей непростий період.
  • Якщо ви відчуваєте, що дитина перевантажена заняттями з репетитором, скоротіть їх. Підліток не такий витривалий, як дорослий, а тому він швидше втомлюється.
6. Проблеми зі здоров'ям
Підлітки нерідко вразливі – емоційно та фізично. Без належного харчування й турботи про своє здоров'я вони схильні до різних хвороб.
  • У підлітків часто буває напружений графік. Між заняттями вони не встигають відпочивати і правильно харчуватися, а тому не отримують достатньої кількості поживних речовин.
  • Думки про своє тіло можуть спричинити в підлітків, особливо дівчаток, розлади харчової поведінки. Дівчаток турбують їхні зовнішність і вага, що може спричинити анорексію або булімію.
  • Стрес у підлітків – шлях до втрати апетиту або до безсоння.
  • Брак здорового харчування та фізичної активності нерідко призводить до ожиріння. Так буває, наприклад, коли дитина вживає висококалорійні продукти, фастфуд і газовані напої.
Рекомендації
Батьківські увага й підтримка здатні допомогти підліткам справитися з проблемами зі здоров'ям, розвинути навички здорового способу життя. Показуючи дитині приклад для наслідування, заохочуйте її їсти здорову їжу, займатися спортом і приділяти достатньо часу сну.
  • Переконайтеся, що підліток отримує необхідну кількість поживних речовин. Подбайте про збалансоване харчування дитини.
  • Надавайте підлітку емоційну й фізичну підтримку. Це допоможе йому впоратися з неприємностями.
7. Психологічні проблеми
Дослідження свідчать, що близько 50 % психічних розладів, на які страждають дорослі, починаються у віці близько 14 років. Третина смертей підлітків пов'язана із самогубствами через депресію. Тому, якщо ваша дитина схильна до частих змін настрою, страждає від безсоння або втрати апетиту, вам потрібно звернутися по допомогу до фахівця.
  • У підлітків нерідко трапляються проблеми із самооцінкою або впевненістю в собі. Почуття неповноцінності або, навпаки, переваги, часто виникає через зовнішній вигляд або прийняття підлітками свого тіла.
  • Незадовільна успішність і низький рівень інтелекту також можуть знижувати мотивацію підлітків. У них формується настанова, що вони недостатньо гарні.
  • Однією з найпоширеніших психологічних проблем, характерних для підлітків, є депресія.
  • Постійні стреси можуть спричиняти у підлітків тривожність, а перепади настрою нерідко призводять до розладу поведінки або опозиційно-протестного розладу.
  • Розлади харчової поведінки також пов'язані з психологічними проблемами, зокрема низькою самооцінкою підлітка та його прагненням будь-що змінити свою зовнішність.
Рекомендації
Хоча істерики й перепади настрою досить часто трапляються в підлітків, це не єдине свідчення наявності психологічних проблем у дітей цього віку. Визначити симптоми таких проблем може бути нелегко, й іноді для цього потрібна допомога фахівця.
  • Здоровий спосіб життя й обговорення з підлітком його проблем здебільшого здатні запобігти появі депресії.
  • Якщо в підлітка трапляються часті перепади настрою, необхідно звернутися по допомогу до фахівця.
  • Іноді підліток почувається погано тільки вдома, і цілком нормально – із друзями або в школі. Поговоріть з учителями та друзями підлітка про те, як він почувається. Якщо й після цього залишиться привід для занепокоєння, необхідно вжити заходів.
  • Не ігноруйте почуття підлітка, оскільки це тільки погіршить ситуацію.
  • Заохочуйте дитину спілкуватися з вами. Самі розмовляйте з нею. Якщо ви думаєте, що підліткові буде нелегко говорити з вами, побесідуйте з ним в автомобілі, де ви не будете з ним віч-на-віч.
8. Побачення та взаємини
Під час статевого дозрівання підлітків починає цікавити протилежна стать. У цей період у них починають розвиватися статеві органи. Підлітки можуть ніяково почуватися в різних соціальних ситуаціях.
  • Підлітки перебувають у пошуку образу власного «Я». Вони шукають зразки для наслідування вдома або серед свого кола спілкування.
  • Підлітки часто думають над тим, які вчинки є правильними й неправильними. Вони сумніваються стосовно багатьох явищ.
  • Підліткам потрібен час, щоб вивчити та прийняти свою сексуальність. І дівчатка, і хлопчики переживають «дивні» почуття у ставленні до протилежної статі й часто не знають, що із цим робити.
  • У підлітковому віці діти починають ходити на побачення. Вони неохоче говорять про це з батьками.
  • Ще одним важливим аспектом соціального життя підлітка є конкуренція. Підлітки у всьому змагаються один з одним. Це свідчить про той чи інший рівень їхньої самооцінки.
  • Думки й почуття, пов'язані із сексом, можуть здатися підліткам неправильними. Вони нерідко відчувають провину із цього приводу.
  • Коло спілкування підлітка розширюється. Він спілкується з друзями наживо, телефоном, у соціальних мережах тощо.
Рекомендації
  • Знайомства та стосунки – це делікатні питання, про які підліток може говорити досить неохоче. Не ставте його в незручне становище. Якщо спілкуєтеся з підлітком на такі теми, робіть це впевнено й розважливо.
  • Прийміть факт, що підліток більше часу проводить із друзями, ніж із вами. Просто дайте йому зрозуміти, що ви завжди будете поряд, коли йому це знадобиться.
  • Діліться з підлітком своїм життєвим досвідом. Розповідайте історії, що траплялися з вами в підлітковому віці. Це може бути корисним.
9. Сексуальне здоров'я й венеричні захворювання
Розвиток вторинних статевих ознак у підлітків викликає в них незвичні почуття й заохочує їх досліджувати власне тіло.
  • У цьому віці у підлітків відбуваються перший поцілунок, перший повільний танець, перше побачення тощо.
  • Без опіки батьків підліток може почати статеве життя раніше, ніж буде до цього готовий. Така ситуація може призвести до небажаної вагітності. Це найбільший ризик, із яким стикаються дівчатка-підлітки.
  • Незахищений секс також може спричинити низку венеричних хвороб.
Рекомендації
  • Поговоріть із дитиною про сексуальне життя. Ваше завдання – пояснити їй важливість безпечного сексу.
  • Гормональні зміни змушують підлітків діяти імпульсивно. Тому вам варто поспілкуватися з підлітком про наслідки незахищеного сексу і його вплив на все подальше життя.
  • Поінформованість – єдиний спосіб запобігти ранній вагітності й венеричним захворюванням у підлітків.
10. Інтернет-залежність
Поява соціальних мереж багато в чому змінила спілкування між людьми. Особливо на підлітків впливає Інтернет.
  • Підлітки нерідко годинами розмовляють телефоном, листуються в соціальних мережах або просто грають в ігри.
  • Підлітки, котрі надмірно захоплюються Інтернетом, зазвичай мають менше друзів і менш активне соціальне життя. Вони проводять час на самоті перед монітором.
  • Інтернет-залежність також зменшує фізичну активність підлітків. Це формує нездоровий і малорухливий спосіб життя.
  • Інтернет-залежність негативно впливає на успішність підлітків.
Рекомендації
  • Якщо підліток проводить багато часу перед комп'ютером, це ще не означає, що він залежний від Інтернету. Але він міг би з більшою користю для себе скористатися часом, який проводить перед комп'ютером.
  • Не забороняйте підлітку користуватися Інтернетом. Це лише зробить дитину упертішою у своєму бажанні відвідувати всесвітню мережу. Натомість мотивуйте сина або дочку зайнятися іншими справами.
  • Ви можете контролювати дитину, але вона, імовірно, сприйме це вороже. Пам'ятайте, що вона вже не малюк і має право на самостійні рішення. Підказуйте дітям правильні рішення, але ніколи не приймайте рішень за них.
  • Організовуйте заходи, що змусять підлітка спілкуватися наживо з іншими людьми, наприклад, сімейні вечері.
  • Установіть у домі обмеження щодо використання електронних пристроїв. Наприклад, визначте час, коли підлітку не можна користуватися мобільним телефоном. Також забороніть тримати телефон у спальні підлітка, оскільки це може зашкодити його режиму сну.
11. Агресія й жорстокість
Агресія особливо часто властива хлопчикам-підліткам. У них розвиваються м'язи, грубшає голос, спостерігається період активного росту. Крім того, вони стають емоційно більш вразливими.
  • Підлітки часто вплутуються в шкільні бійки.
  • Ще гіршим є те, що підлітки можуть почати знущатися над однолітками. Це – крок до серйозних проблем.
  • Підлітки можуть потрапити в погану компанію й чинити незаконні дії.
  • Імпульсивна поведінка підлітків може призводити до серйозних наслідків. За даними Всесвітньої організації охорони здоров'я, щорічно 180 підлітків у всьому світі гине від насильства з боку однолітків.
Рекомендації
  • Навчіть дітей доброти та уваги у взаєминах із людьми навколо. Це попередить у підлітків можливі прояви агресії.
  • Запобігайте доступу підлітка до алкоголю й небезпечних предметів (наприклад, зброї).
  • Виховуйте в дитини співчуття. Покажіть їй у цьому позитивний приклад.
  • Намагайтеся захистити дитину від жорстоких фільмів, книг і телепередач у віці, коли вона ще не розрізняє, що добре, а що погано.
  • Запропонуйте дитині спорт і фізичні вправи як спосіб виплеснути негативні емоції. У такий спосіб вона зрозуміє, що злитися – нормально, якщо знайти відповідний спосіб висловити свій гнів.
Коли ви обізнані – значить, у змозі допомогти
Колись ви самі були підлітками. Але як тільки ваша дитина вступає в підлітковий вік, вам здається, що ви не знаєте про підлітків геть нічого. Зрозумійте: ви вже проживали все те, із чим стикається ваш підліток. Будьте уважні й постарайтеся зрозуміти, що він відчуває. Це допоможе впоратися з багатьма проблемами.
Причиныпо которым подросток не хочет учиться:
  • чувство взрослости,
  • сепарация (отделение) от взрослых (родителей, учителей),
  • важность мнения сверстников.
Приемы, которые применяли раньше, не работают! Подростки ищут самоутверждения и общения, на этом и нужно строить систему мотивации.
Нередко можно услышать от родителей, что неглупый и способный ребенок, который показывал хорошие результаты в младшей школе, в средних классах стал учиться хуже, чем мог бы.

Причины, по которым подросток не хочет учиться (по убыванию популярности):
  • мешают увлечения помимо учебы (на школу не хватает времени),
  • стало неинтересно («Как раньше учиться не хочу, а как хочу – не знаю»),
  • не хочется рано вставать на занятия,
  • лень либо усталость,
  • сложно усваивать учебный материал,
  • взрослые слишком давят, заставляя учиться,
  • низкие отметки отбивают охоту что-либо делать,
  • домашние задания воспринимаются как рутина («Зачем писать в тетради, если разумнее было бы набрать на компьютере?»).
Рекомендации родителям, чьи дети слишком много времени тратят на внешкольные интересы («некогда учиться»):
  • вместе формулируйте цели (и учите распределять внимание между несколькими целями),
  • учите расставлять приоритеты, достигая цели в разумной последовательности
  • учите ребенка организовывать свое время,
  • помогайте вырабатывать силу воли.
Рекомендации родителям, чьи дети демонстрируют полное отсутствие интересов:
  • дайте знать подростку, что вы обеспокоены ситуацией,
  • расскажите о похожей ситуации в своей жизни и предложите помощь,
  • содействуйте его загруженности в течение дня, поручите ему ряд обязанностей (но не переусердствуйте).
Такие причины, как лень, усталость, нежелание рано просыпаться обусловлены психофизиологической перестройкой организма либо нерациональным распределением энергии. В пубертатном возрасте нередко происходит чередование периодов активности с усталостью, снижением работоспособности.
Научите подростка рационально организовывать режим дня, расскажите об особенностях пубертатного периода.
Сложность усвоения учебного материала вызвана существенными возрастными изменениями в умственном развитии школьников. Учителям крайне важно практиковать индивидуальный подход к ученикам средних классов, добиваясь усвоения материала.
Чрезмерный контроль со стороны взрослых, предвзятость учителя, нежелание увидеть потенциал отстающего ученика, «бессмысленные» домашние задания — все это говорит о проблемах с доверием между взрослыми и подростком, неадекватности поощрений и наказаний, а также о необходимости чаще давать творческие, неординарные задания, через которые ребенок учится добывать знания и сможет выразить свою индивидуальность.
Общие рекомендации родителям подростков:


  • показывайте ребенку свое позитивное отношение к школе, без чтения моралей и нотаций,
  • поощряйте самостоятельность и самоорганизацию, стимулируйте самоконтроль,
  • помогите ребенку увидеть себя успешной личностью,
  • не перегибайте палку в поощрениях и наказаниях,
  • научите подростка адекватно реагировать на неудачи,
  • будьте примером в стремлении учиться и развиваться.




                                             Протокол  № 2
                           Батьківських  зборів  6-Б  класу ЗСШ №7
                                                                             від 07.12. 2017р.
Тема: Організоване закінченням навчання в І-му семестрі.
Мотивація навчальної діяльності учнів та створення умов для її реалізації.                       Заохочення та покарання в сучасних родинах.


                                     Порядок денний
1.Аналіз успішності учнів за 1-ий семестр.
2.Міні-лекція, презентації «Мотивація навчальної діяльності учнів та створення умов для її реалізації. Заохочення та покарання в сучасних родинах».
3.Пам'ятка для батьків про безпечний відпочинок дитини під час зимових канікул та зимових свят.
4. Фінансовий звіт батьківського комітету за І семестр.
5. Різне


 Протокол №1
               Батьківських зборів 6-Б класу ЗСШ №7
                                                                        від 11.09. 2017р.
Тема: "Психологічні та вікові особливості підлітків 11-12 років".

Порядок денний
1. Задачі на 2017-2018 навчальний рік
2. Міні-лекція: "Психологічні та вікові особливості підлітків 11-12 років."
3. Формування здорового способу життя, правила поведінки  та відвідування уроків, виконання домашніх завдань.
4. Дотримання дітьми ПДР та попередження ДТП
5. Фінансовий звіт батьківського комітету за попередній рік
6. Вибори БК на новий навчальний рік.
7. Різне.

Как привить интерес к чтению?

Пусть дети видят, как вы сами читаете с удоволь­ствием: цитируйте, смейтесь, заучивайте отрывки, делитесь прочитанным и т.п.
По очереди читайте друг другу рассказы или смешные истории. Развлекайте себя сами вместо того, чтобы смотреть телевизор. Поощряйте дружбу ребенка с детьми, которые любят читать.
Показывайте, что вы цените чтение: покупайте кни­ги, дарите их сами и получайте в качестве подарков.
Пусть дети сами выбирают себе книги и журналы (в библиотеке, книжном магазине и т.п.).
Почаще спрашивайте мнение детей о книгах, ко­торые они читают.
Поощряйте чтение любых материалов периоди­ческой печати: даже гороскопов, комиксов, обзо­ров телесериалов — пусть дети больше читают.
На видном месте дома повесьте список, где будет отражен прогресс ребенка в чтении (сколько книг прочитано и за какой срок).
В доме должна быть детская библиотечка.
Выделите дома специальное место для чтения (укромный уголок с полками и т.п.).
Разгадывайте с детьми кроссворды и дарите их им.
Собирайте книги на темы, которые вдохновят де­тей еще что-то прочитать об этом (например, книги о динозаврах или космических путешествиях).
Детям лучше читать короткие рассказы, а не боль­шие произведения: тогда у них появляется ощущение законченности и удовлетворения.
Предложите детям до или после просмотра филь­ма прочитать книгу, по которой поставлен фильм.
Поощряйте чтение детей вслух, когда это только возможно, чтобы развить их навык и уверенность в себе.


                           Рекомендации родителям по подготовке домашних заданий

1. Особую важность имеет твердо установленное время начала занятий. Благодаря этому вырабатывается привычка, к назначенному часу появляется психологическая готовность и предрасположение к умственной работе, даже теряется интерес к игре, прогулке.
При установке часа начала занятий необходимо определить разумное соотношение времени, отводимого на уроки, прогулки, домашние обязанности, чтобы одно не шло в ущерб другому.
2. Необходимо постоянное место для занятий, где все необходимые предметы находятся под рукой. Так вырабатывается привычка к внутренней мобилизации с момента начала занятий и до тех пор, пока не выработалось умение управлять своим поведением, рабочее место должно быть только местом для занятий (ни игр, ни картинок, ни игрушек, ни посторонних книг, ни цветных карандашей и фломастеров, если они не нужны для текущей работы).
Если нет возможности выделить постоянное отдельное место, то в определенный час должно быть безусловно выделено, освобождено место для занятий.
3. Важное правило — начинать работу немедленно. Чем дольше оттягивается начало работы, тем большее усилие потребуется, чтобы заставить себя приступить к ней. У человека, который систематически начинает работу без промедления, период «втягивания» в работу короткий, дело идет быстрее и эффективнее, а учеба становится источником не только напряженного труда, но и источником удовлетворения.
4. Необходимо наличие перерывов в работе. Нужны единство школьного и домашнего учебного режима, профилактика перегрузок.
5. Работа должна идти в хорошем темпе — от 1 часа во втором классе до 4–5 часов у старшеклассников.
6. Нельзя, чтобы у школьника не было других обязанностей, кроме учебы: человек, который в течение дня должен сделать много дел, привыкает ценить время, планировать работу, приступать к ней без проволочек.
Приучение ребенка к правильному режиму должно сочетаться с вашей самодисциплиной, уважением к ребенку, доброжелательностью, заинтересованностью, разумной требовательностью.




Немає коментарів:

Дописати коментар